sobota, 1 czerwca 2013

JAK TO SIĘ ROBI W WIEDNIU


W miniony piątek w wiedeńskiej Ernst Hilger Galerie odbył się wernisaż zbiorowej wystawy "Cash, Cans & Candy", podczas której swoje prace zaprezentowało 48 artystów z całego świata, kojarzonych z szeroko rozumianym nurtem street artu.




Rozmach tego całkowice komercyjnego przedsięwzięcia był naprawdę imponujący. Wystawę i działania w przestrzeni miasta przez ponad rok przygotowywał wieloosobowy zespół. Wnętrza Brot Kunsthalle pomieściły bez trudu blisko 200 prac i kilkuset gości. Wystawa zdominowana została zarówno ilościowo, jak i cenowo, przez prace Sheparda Faireya i duet Faile (ceny w przedziale od 10.000 do 40.000 euro/sz). Zobaczyć też można było przestrzenny obraz-obiekt ROA (22.000 euro), a także prace m.in. Faith47, Kenora, Moneylessa, Pure Evil'a, Retny, Stinkfisha i Dana Witza.









Polskim akcentem były prace grupy Etam Crew oraz NeSpoon, która wykonała także malowidło na fasadzie galerii.



Najwięcej pozytywnych reakcji budziła jednak interaktywna, muzyczna instalacja pochodzącego z Miami Brandona Opalki (nie, nie ma nic wspólnego z Polską). Najprzydatniejszymi eksponatami okazały się zaś wielobarwne kosze na śmiecie, autorstwa Christine Finley (2200 euro/szt.), do których goście wernisażu bez zastanowienia wyrzucali butelki po piwie i papierowe kubki. Był to chyba jedyny spontaniczny i nie przewidziany przez organizatorów akcent całego wydarzenia.


Więcej zdjęć i informacji na stronie galerii i na FB wydarzenia. Dziękujemy Instytutowi Kultury Polskiej w Wiedniu za udzielenie gościny.

[MR]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz